12 lipca 2014

Jennifer, Liam i Josh. Nieautoryzowana biografia gwiazd serii "Igrzyska śmierci" - Danny White

Tytuł: Jennifer, Liam, Josh. Nieautoryzowana biografia gwiazd serii "Igrzyska śmierci"
Autor: Danny White
Wydawnictwo: Feeria

Data wydania:  kwiecień 2014
ISBN: 978-83-7278-890-0
Liczba stron: 232
Cena: 29 zł
Natalia - moja ocena: 6/10

Czasami bardzo poważnie się zastanawiam, dlaczego ludzie sięgają po biografie. W dobie tygodników plotkarskich, Kotków, srotków i błachotków możemy wszystko mieć za darmo w Internecie na stronach takich jak Filmweb czy nawet Wikipedia. Mimo to zdajemy się wierzyć, że na papierze informacji będzie więcej. Najgorsze jest to, że nie potrzebujemy ich do niczego więcej niż zaspokojenia ciekawości. 

Książka Danny'ego White'a "Jennifer, Liam, Josh. Nieautoryzowana biografia gwiazd serii "Igrzyska śmierci"" przedstawia nam różne fakty z życia odtwórców trzech głównych postaci ze słynnej dystopii: Liama (Gale), Jennifer (Katniss) i Josha (Peeta). Opisuje ich relacje poza ekranem, historię karier, marzenia i fascynacje. Przy tym wszystkim ciągle utrzymuje ogólne pytanie: jak to jest dostać szansę zagrania jednej z trzech najbardziej pożądanych ról filmowych świata i odnieść taki sukces?

Zacznę od tego, że publikacja ta nie wybija się zbytnio na tyle innych biografii. Podobał mi się podział na rozdziały i ich zatytułowanie - niby nic oryginalnego, ale łatwiej było się połapać, o czym będziemy czytać. Jest kilka konkretnie nastawionych na danego aktora/aktorkę, jak i również kilka ogólniejszych opisujących sukces "Igrzysk śmierci", dzięki czemu książka zyskuje na urozmaiceniu i nie zanudza. Autor zgrabnie złączył fakty, fragmenty wywiadów z różnych źródeł i opinii, dzięki czemu całość czyta się płynnie, jednym ciągiem.
Co do samej treści - chyba nigdy nie wyjdę ze zdziwienia dotyczącego Jennifer Lawrence [Katniss]. Nigdy nie powiedziałabym w wywiadzie o wielu rzeczach, którymi ona sypie jak z rękawa. I wszyscy, włącznie ze mną, ją za to kochają! Jej nieogarnięcie naprawdę bywa urocze i przezabawne. Udało mi się pokonać parę barier dotyczących Liama [Gale]. Został przedstawiony od strony, której nie znałam, aczkolwiek miałam wrażenie, że kilka rzeczy autor biografii nieco przerysował. Podobnie z Joshem, aczkolwiek o nim naprawdę wiele rzeczy już wiedziałam, więc zbyt wiele mnie nie zaskoczyło. Denerwowało mnie za to, że autor zupełnie od czapy dodawał czasem adnotacje o innych aktorach, często związanych w niewielkim stopniu z opisywaną osobą z trójki. Czytałam w ten sposób po ok. 2 strony biografii i filmografii osoby, która kompletnie mnie nie interesowała. Przy Liamie było to w ogóle niezwykle denerwujące, bo nieco mniej niż połowa jego partii należała do Miley Cyrus. Rozumiem, jego eks-, ale to była przesada.

Oprawa graficzna jest dobra, ale nie powala. Okładka normalna, niespecjalnie przywodzi na myśl ekranizację. Dodatek w postaci zdjęć w środku książki jest bardzo dobrym pomysłem, braknie mi tego często w biografiach zespołów.

Publikację o trójce aktorów można uznać za gratkę dla fanów. Nieźle zaspokaja ciekawość, jednak zdecydowanie należy do pozycji, które się raz czyta i rozmyśla o sprzedaży. Polecam tylko wiernym fanom trylogii.


Za możliwość przeczytania biografii gwiazd "Igrzysk śmierci" dziękuję wydawnictwu Feeria.  
http://wydawnictwofeeria.pl/pl/

14 komentarzy:

  1. Miłośniczką trylogii ''Igrzysk..'' nie jestem, bowiem znam dopiero pierwszy tom, dlatego raczej nie skorzystam z możliwości poznania powyższej biografii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem miłośniczką "Igrzysk...", ale książkowych, nie filmowych. Na ekranizacjach się bardzo zawiodłam:( Mimo wszystko myślę, że taka biografia może być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem ekranizacje wyszły dobrze, szczególnie drugim film. Niesamowite efekty i gra aktorska.

      Usuń
  3. Igrzyska uwielbiam, ale szczerze mówiąc jeszcze nie obejrzałam ekranizacji drugiego tomu. Po prostu wolę zostać przy książce, a z filmami zapoznam się za jakiś czas. Biografię z chęcią bym przeczytała. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam oglądać filmy, ale nigdy nie interesowałam się życiem gwiazd. Nawet nie wiem, kto grał w Igrzyskach, haha! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam serię, ale jakoś nie ciągnie mnie do przeczytania biografii tej trójki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie ja też przeczytałam z czystej ciekawości, nie wiem, czy bym wydała na nią pieniądze w innym przypadku.

      Usuń
  6. Pewnie, zawsze warto wiedzieć coś więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię "Igrzyska", ale jakoś nie ciągnie mnie do biografii aktorów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Najpierw Igrzyska muszę przeczytać, a potem to!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, toż to lektura obowiązkowa! Do książki mi uciekaj i to już!

      Usuń

Na blogu korzystam z zewnętrznego systemu komentarzy Disqus. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności Bloga.